5 Ağustos 2013 Pazartesi

Üstüme İşediniz Bugün

üstüme işediniz bugün
kesif kesif koktu
anamın yıkadığı önlük
ettiğim yemin

bir bir söktünüz
kolalı yakamın sırmalarını
anamın ördüğü

ne aymaz bir soysuza
ne kan emen bir ite
pezevenklik yapmadı
dualarımın adaleti
bugün

bugün çocukluğumun üzerine işediniz
ağırdır vicdan borcu
ölünün üstüne işemenin bu topraklarda

yoksa ödemeye mi yeminlisiniz?

ben kurarken beyaz giysilerimin
denizlerde ki hayalini
size kin şerbeti içiriyorlarmış meğer
işemeye kıyamadığım bu topraklarda

üç kuruşa temah edenlere de
verilen şaplı sanalların bedeli bu imiş

bu imiş topların, itlerin süslü dünyasında
osurarak uyumanın bedeli 
benim ödediğim faizini

kafanı taşa vurarsın derdi birisi bana
şimdi anladım o nurun sözünü
hikmetini, yükünü
uykusuzluğunu ve gücünü

evirip çevirmeden üslubu
söylersem diye
kusarım,
korkuyorum
üstünüze

temizleyemezsiniz abdestinizle

o sidik bana zem zem
size zehir
o kusmuk ki bana nimet
size kimbilir nedir

çocukluğumun beynimdeki hayaline
işediniz bugün
bugünü geçmişe yazdı
mavi kaplı günlüğüm

şimdi size sunduğum
vicdan sofrasında
bir iftardır arzum
bir mezedir meyime eşlik edecek

sabahı yavuklusuna sarılamadan eden
sen, siz
vebalini
işeyerek dökersiniz
üstüme

ve
cennetiniz olan sahteye sarılarak
edersiniz sabahı
kemale eremeden

bilemem bundan mıdır?
nankörlüğünüz
bundan mıdır? helalini haram eylemeniz bu toprakların

cehaletinizdir elbet hoş görülecek
kininizdir elbet sineye çekilecek
kardeşliğinizdir elbet reddedilecek
fıtratınızdır elbet lanetlenecek
soysuzluğunuzdur elbet 34' lere gömülecek
dokuz tahtadır elbet hesap verilecek
ahımızdır elbet tutacak
gücümüzdür elbet er meydanının eri
körlüğünüzdür elbet aydınlığımız
çaresidir elbet sabır
sabırdır gücü veren azime
azimdir elbet fakir zaferimiz
uykusuzluktur bedeli elbet uyandırmanın
elbet bir hesabı vardır içilen kanların
sek

çocukluğun üzerine sidik akıtmanın
elbet bir bedeli vardır
çetin
kırk satır kırk katırdan beri
kırklara namzet
gözyaşı şerbetidir
nefesinizi kesecek
boğazınızı düğümleyecek
azrail a.s ye dost edecek
sıratta boğacak
ninnilerde zulme erecek

bugün üstüme işediniz
kesif bir umut doldu
içime












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder